Google

środa, 5 listopada 2008

Nowa S-19


Wspólnota w swoim wydaniu z 5-go listopada 2008 roku, powraca do tematu budowy drogi ekspresowej S-19. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, posiada opracowane cztery warianty przebiegu tej drogi w pobliżu naszego miasta. Kazdy z wariantów ma swoje plusy i minusy. Mnie osobiście najbardziej podoba się wariant nr.2

Jak już wspomniano w gazecie, przy tym wariancie, jest najmniej wyburzeń budynków. Ale to tylko jeden z plusów. Drugim pozytywnym argumentem z punktu widzenia mieszkańców miasta przy tym wariancie jest to, że ekspresówka otacza miasto praktycznie w połowie granic miasta. Tereny przyległe do tej drogi, stają się automatycznie bardzo atrakcyjne inwestycyjnie. Miasto i gmina Radzyń, zyskują kilkaset hektarów atrakcyjnych uzbrojonych terenów. Wariant 3A, jest pod tym względem najmniej atrakcyjny.

Trzecim plusem jest odsunięcie ekspresówki i utrudnień z nią związanych, od pięknego kompleksu leśnego, lasy Turowskie. Chyba nikomu nie trzeba udowadniać, jakie ta droga przyniosła by straty dla zwierzyny tam zamieszkującej.

Czwarty plus, to wykorzystując drogę S-19 w wariancie drugim, oraz drogę nr.63 ( zaznaczona na zielono) możemy wykonać obwodnicę wschodnią miasta. Uważam, ze bardzo potrzebną za klika lat. Teren miasta oraz wsi Ustrzesz, zamknięty od wschodu obwodnicą, stanie się następnym bardzo atrakcyjnym terenem inwestycyjnie.
Mam nadzieję, że władze miasta, a też i gminy, mają podobne zdanie do mojego. Wariant nr.2 jest dla miasta najbardziej optymalny.
A tak wygląda docelowy układ dróg województwa lubelskiego. Jak z niego wynika, wariant nr. 2 ma największe szanse powodzenia. Na mapce tej da się zauważyć dwie ciekawostki. Pierwsza to obwodnica Ulana, a druga to obwodnica Białki w ciągu drogi nr. 63. Obie wazne inwestycje. Kazdy wie, jak cięzko przejechać bezpiecznie przez Ulan oraz jak niebezpieczne jest obecne skrzyzowanie drogi 63 z K-19.

Brak komentarzy: