Google

poniedziałek, 23 lipca 2007

Skrzyżowanie


Czarny punkt - Radzyń Podlaski.

cytat
[Ludzie nie chcą więcej ofiar na przecięciu ulic Kockiej i Warszawskiej
Przy wjeździe do miasta od strony Lublina często dochodzi do tragicznych wypadków. W ostatnim – przed tygodniem – rannych zostało trzech mężczyzn. Policja i mieszkańcy od dłuższego czasu apelują do drogowców o poprawę bezpieczeństwa. Skrzyżowanie radzyńskich ulic Kockiej (krajowa „19”) i Warszawskiej nazywane jest przez kierowców „krzyżówką śmierci”.– Mieszkam kilkadziesiąt metrów od tego skrzyżowania – dzwoni do nas z prośbą o interwencję Kazimierz Kraciuk z podradzyńskiej Białej. – Mam już dość tragedii, do jakich tam dochodzi. Nasz Czytelnik przekonuje, że na skrzyżowaniu zmotoryzowani mają ograniczony widok z powodu drzew i billboardów. – Dziewczyny z reklam rozpraszają kierowców – mówi. – Bill-boardy należy przenieść dalej. A na skrzyżowaniu zamontować sygnalizację świetlną. Barbara Salczyńska z Komendy Powiatowej Policji w Radzyniu Podlaskim potwierdza, że skrzyżowanie jest niebezpieczne. W 2005 roku były tam cztery kolizje i jeden wypadek, w którym dwie osoby zostały ranne. Rok później było osiem kolizji i jeden wypadek. W ubiegły wtorek ze zmiażdżonego przez tira malucha strażacy musieli wycinać przy pomocy specjalistycznego sprzętu dwie osoby. Trzy osoby z poważnymi obrażeniami trafiły do szpitala.– Kilkakrotnie nasza komenda występowała w sprawie niebezpiecznego skrzyżowania do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – mówi Barbara Salczyńska. – Proponowaliśmy wykonanie oznakowanych przejść dla pieszych z aktywnym, podświetlonym znakiem. Sugerowaliśmy ograniczenie prędkości, a ostatnio zaproponowaliśmy, aby wybudowano tam rondo, które spowolni ruch.Także Maria Zając z biura senatorskiego Adama Bieli poinformowała nas, że występowała do GDDKiA o budowę ronda, które już sprawdziło się przy radzyńskich ulicach Wisznickiej i Lubelskiej. – Na litość boską, niech wreszcie drogowcy coś zrobią, aby nie ginęli tam ludzie! – apeluje Maria Zając.Janusz Wójtowicz, dyrektor lubelskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powiedział nam, że już jesienią na skrzyżowaniu krajowej „19” i ul. Warszawskiej pojawią się nowe pasy ruchu, co poprawi bezpieczeństwo. Przekonuje jednocześnie, że większość wypadków nie jest spowodowana stanem drogi, lecz nieostrożnością kierowców, często wymuszających pierwszeństwo przejazdu. – Nie możemy jednak wybudować ronda – podkreśla dyrektor Wójtowicz. – Bowiem planujemy tam budowę drogi ekspresowej (w latach 2012–2015). Wcześniej skierujemy ruch z Lublina do Radzynia Podlaskiego poprzez bezkolizyjny zjazd w kierunku Wisznic.]
za Dziennik Wschodni z 23.07.2007
zdjęcie za http://www.e-wspolnota.com/
Od kiedy tylko powstała obwodnica, na każdym kroku podkreślałem konieczność zmiany koncepcji skrzyżowania, lub przynajmniej zainstalowania świateł ostrzegawczych. W jednej z rozmów, jeszcze z burmistrzem Korulczykiem, na mój postulat o zinstalowaniu sygnalizacji świetlnej, uzyskałem odpowiedź że miasta nie stać na takie światła. Stwierdziłem że to głupi argument i do dzisiaj go podtrzymuję.
Identyczną obiekcję mam odnośnie bezpieczeństwa skrzyżowań Wisznicka-Wyszyńskiego , Wyszyńskiego-Warszawska oraz Zabielska-Wyszyńskiego.Na nich co kilka dni dochodzi do niebezpiecznych wymuszeń i stłuczek. Panie burmistrzu! Budowa parkingów to nie wszystko, co należy dokonać dla kierowców! Potrzebne są jeszcze bezpieczne drogi i skrzyżowania, co może jest nawet ważniejsze od miejsc parkingowych.

2 komentarze:

kleytos pisze...

Skręt w lewo na tym skrzyżowaniu w kierunku Lublina jest często niemożliwy bez wymuszenia. Zanim przejadą samochody od Lublina i Białej Podl. nadjeżdża jakiś od stron Łukowa i tak to trwa godzinami.

Anonimowy pisze...

Wyczytałem w ostatniej Wspólnocie, że jakies wysepki dla skręcających w lewo chcą zrobić. Nie znam się na tym, ale wiem jedno. Dla jadacych na wprost z Radzynia do Łukowa, lub odwrotnie, to nic nie daje. Nadal będą skakać, a nóż się uda. Ruch w tym kierunku jest może nawet większy jak po "19"stce.